sobota, 9 lipca 2016

Owsiana kruszonka z brzoskwiniami i borówkami


Jeżeli śniadania kojarzą Wam się tylko z nudnymi kanapkami albo płatkami z mlekiem, to chyba nigdy nie próbowaliście owoców pieczonych pod kruszonką! Z tą tylko różnicą, że w mojej kruszonce zamiast cukru jest miód (weganie mogą użyć syropu klonowego), zamiast masła - olej kokosowy, a mąkę zastępują płatki owsiane. Do tego dorzuciłam kilka pysznych dodatków i po chwili śniadanie było już gotowe :)


Składniki:
  • 1 brzoskwinia
  • garść borówek amerykańskich
  • kilka orzechów laskowych
  • łyżeczka płatków migdałowych
  • łyżeczka ekspandowanej quinoi
Owsiana kruszonka:
  • 2 łyżki płatków owsianych
  • 2 łyżeczki oleju kokosowego
  • 1 łyżeczka miodu lub syropu klonowego
(przepis na 1 żaroodporną kokilkę o średnicy 8,5cm)

Brzoskwinie obrać i pokroić na ćwiartki. Razem z borówkami ułożyć w naczyniu żaroodpornym.
Składniki kruszonki wymieszać z orzechami i pozostałymi dodatkami (które w zależności od upodobań możecie zmieniać), a następnie przełożyć na owoce. Piec przez 10 minut w temperaturze 190 stopni.

Owsiana kruszonka świetnie smakuje z odrobiną cynamonu!


Mniam!

2 komentarze:

  1. Cudo! Kocham crumble, a taka zdrowsza wersja brzmi znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały przepis na zdrową kruszonkę, a co ważne tak szybko można ją przygotować :-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń